vrijdag 18 mei 2007

Mindmap 2 - focus op kernvragen!

Na het geven van de eerste les met behulp van het smartboard ben ik bewust bezig gegaan met het definiƫren van de kernvraag voor mijn scriptie.

Vooral de ervaring die ik had tijdens de voorbereidingen van mijn les over vulkanen hebben richting gegeven aan mijn keuze. Terugkijkend op de uren die ik besteed heb aan het zoeken in de digitalie informatieberg op internet naar passend leermateriaal ontdekte ik dat het mij ontbrak aan een leidraad voor het zoeken, vinden en beoordelen van de materialen.

Dit worden, zoals ik er nu tegen aan kijk, dan ook de kernwoorden van mijn scriptie te worden: zoeken, vinden, beoordelen en beheren . Dit past ook prima bij de praktische vragen waar mijn stageschool mee worstelt. Misschien is de scope te groot en moet ik me beperken maar voorlopig vormt dit mijn uitdaging!!

Mijn kernvraag luidt dan : Hoe kun je de kwaliteit van de ingezette digitale leermaterialen waarborgen bij het gebruik van het smartbord?



mindmap gemaakt met smartideas (evaluatieversie).

Geen opmerkingen: